Jakie błędy popełniamy w blogowaniuBlogowanie stało się popularną formą content marketingu. To świetny sposób na dzielenie się swoimi przemyśleniami i pomysłami ze światem. Istnieje jednak wiele błędów popełnianych przez blogerów, których można uniknąć, wiedząc o nich z wyprzedzeniem. Niestety błędy te wpływają również na pozycjonowanie, co zmniejsza widoczność naszego bloga. Wyznaczanie celów dla Twojego bloga jest ważne, ponieważ pomaga Ci określić, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego bloga i jak chcesz, aby wyglądał. Pomoże Ci to zaplanować treści, które mają być publikowane na Twoim blogu, a także częstotliwość, aby osiągnąć założone cele.

Twój blog jest trudny w nawigacji

Ważne jest, aby upewnić się, że nawigacja na Twoim blogu jest przyjazna dla użytkownika. Czytelnicy, którzy odwiedzają Twój blog, szukają informacji. Jeśli nie będą mogli łatwo poruszać się po Twojej stronie i znaleźć tego, czego szukają, prawdopodobnie ją opuszczą. To może kosztować Cię utratę ruchu na stronie i pozyskanie klientów. Niektórzy blogerzy popełniają błąd, nie traktując wystarczająco poważnie aspektu nawigacji w blogowaniu.

  • Przede wszystkim należy upewnić się, że czytelnicy mogą znaleźć stronę z informacjami o nas. Jest to strona, na której przedstawiasz czytelnikom siebie i swój blog.
  • Jeśli czytelnicy nie mogą znaleźć strony z informacjami o Tobie, nie mają możliwości nawiązania kontaktu z Twoim blogiem.

Czytelnicy mogą być skłonni wybaczyć jeden lub dwa błędy w nawigacji, ale jeśli nie będą w stanie wielokrotnie znaleźć stron, których szukają, prawdopodobnie opuszczą stronę. To może kosztować Cię utratę ruchu na stronie i pozyskanie klientów. Dlatego warto wykonać audyt SEO bloga. Dzięki temu dowiemy się co musimy poprawić - co ma realny wpływ na wypozycjonowanie naszego bloga. Wydaje się to być zbędnym kosztem, ale to inwestycja w przyszłość!

Publikujesz posty o nieodpowiednich porach

Ważne jest, aby wiedzieć, kiedy Twoja grupa docelowa jest online, dzięki czemu możesz publikować swoje posty w czasie, kiedy istnieje największe prawdopodobieństwo, że je zobaczą. Na przykład, jeśli kierujesz swoją ofertę do rodziców, upewnij się, że publikujesz posty we wczesnych godzinach porannych i późnych popołudniowych, kiedy większość rodziców jest online. Niektórzy blogerzy popełniają błąd, publikując swoje treści w nieodpowiednich godzinach. Jeśli publikujesz swoje treści w godzinach, w których grupa docelowa nie korzysta z Internetu, tracisz potencjalnych czytelników i klientów. Może to kosztować Cię utratę ruchu na stronie i pozyskanie klientów.